referencer
Se hvad vores kunder siger om VKSplan
Vores tilfredse brugere:
Udtalelser
Historier fra vores kunder
Allerede det første år har vi sparet halvdelen
Caregiver ApS i Esbjerg har vokseværk. VKS har været med næsten fra starten.
”VKS spiller godt sammen med vores eget system. Det er ikke svært at bruge, og det er fleksibelt, så vi selv bestemmer, hvordan VKS ser ud hos os”, fortæller Frederikke Krüger Christensen, der er medejer af Caregiver ApS.
”Allerede det første år har vi nok sparet halvdelen af den tid, vi bruger på at finde vikarer. Når jeg sidder ved tastaturet, og en vikar klikker ind på en vagt, så er problemet løst med det samme”, siger Frederikke Krüger Christensen.
”Efter vagten er det nemt at godkende, og der er altid styr på det med en liste for hver vikar. Det gør det mega let for os at fakturere og meget nemmere at lave løn”, siger hun.
De to iværksættere bag vikarbureauet Caregiver er sosu-assistent Trine Sussemiehl Jensen og pædagog Frederikke Krüger Christensen. De startede bureauet i Esbjerg sidst i 2019, men er allerede vokset ud over kommunegrænsen.
”Vi udbygger det lidt gangen og opdager hele tiden nye smarte ting, som man kan koble på. Det er systemet gearet til. Mange af de ting, vi efterspørger, er der allerede, vi skal bare have den rette vejledning”, siger Frederikke Krüger Christensen.
Caregiver ApS
Vi får mere overblik med VKS
Systemadministrator Morten Nielsen i Næstved bruger VKS til langtidsplanlægning.
”Vi har brug for at være på forkant med behovet for vikarer, og her understøtter VKS langtidsplanlægning”, siger systemadministrator Morten Nielsen, Næstved Kommune.
”Det er let at få et overblik over behovet for vikardækning ud i fremtiden, så kan vi være proaktive og dermed styre uden om de dyre vikartimer”, uddyber han.
Næstved Kommune har brugt VKS i 12 år.
”I det daglige er det hurtigt at levere vikardækning. I VKS kan man lægge vikariaterne op, så vikarerne selv kan plukke, hvad de vil”, siger Morten Nielsen.
”Det giver os et løbende overblik, og det er let at følge processerne, så den ene ved, hvad den anden laver”, siger han.
Næstved Kommune
Så laver det bare om, der går ikke ret lang tid
”Jeg er godt tilfreds med systemet. Det fungerer supergodt. Det er dejligt nemt og overskueligt, det hører vi både fra vikarer og bestillerne”, siger vagtkoordinator Jette Fæster, fra Hjemmeplejen og Vikarkorpset i Odder Ældreservice.
”Jeg har arbejdet med det i syv år, og i alle årene det har udviklet sig”, fortæller hun.
”Vi mødes jævnligt med Klaus og snakker om vores behov og nye muligheder. Er der pludselig noget, vi vil have ændret, så er han nem at få fat på. Så laver han det bare om, der går ikke ret lang tid”, siger Jette Fisker.
”Systemet er mega-stabilt, det kan håndtere flere 100 vagter uden at komme under pres. Hvis der er et nedbrud, for eksempel forsinkelser på sms, så får vi besked, og der bliver hurtigt rettet op på det”, fremhæver Jette Fisker
Odder Ældreservice
Klaus er enormt lydhør overfor vores behov
”Vi valgte VKS, fordi det er mest intuitive system, vi så. Og det har ikke skuffet. Det er nemt at bestille og oprette vagter”, siger Ulla Frostholm, der er systemansvarlig for Vikarservice i Sorø Ældrepleje.
”Nu har vi styr på bestillinger og på, hvor vikarerne er. Vi bruger statistikmodulet meget, så vi har et godt overblik over vikarforbruget”, siger hun.
”Jeg har altid være glad for samarbejdet med Klaus, Han er enormt lydhør over for vores behov, så mange af vores behov er blevet dækket”, siger Ulla Frostholm.
”Det er et dynamisk samarbejde, og det har vi profiteret meget af. Hvis noget driller, gå der et splitsekund, før vi har dialog i gang eller bare har fået det fikset”, siger hun.
Sorø Ældrepleje
Som regel er vikaren booket på minutter eller sekunder
Det sparer tid for Vikarkorpset i København, hver gang VKS kommer med en effektiv løsning.
”Det er et smart bookingsystem, ikke særligt komplekst og nemt at gå til. Man kan lynhurtigt sætte brugerne ind i det, både bookeren, bestilleren og vikaren”, siger Anette Just, afdelingsleder, Københavns Kommunes Vikarkorps.
”Vi har haft VKS siden opstarten af Vikarkorpset. Vi har et godt samarbejde med firmaet og har indflydelse på opsætninger og tekniske løsninger. Klaus reagerer altid rigtig, rigtig hurtigt”, siger hun.
”VKS kommer gerne med ny løsninger, der er med til at effektivisere de administrative arbejdsgange. Hver gang frigives der tid til andre opgaver i organisationen”, påpeger afdelingslederen.
”Det er et hurtigt system. Som regel er vikaren booket på minutter eller sekunder”, siger Anette Just.
I Københavns Kommune taler vi om flere hundrede vagter hver dag. Alle enheder i Sundhed og Omsorg bruger VKS: Socialforvaltningen, de store plejehjem og hjemmeplejen og de små bosteder.
”En stor del af bookingen af vagter er med selvbetjeningsløsninger lagt ud til kunderne selv. De kan lægge så mange vagter op, de vil, og vi overvåger det fra kl. 7-24”, siger hun.
”Vi giver dem gratis adgang til systemet. Når de selv betjener VKS, har de indflydelse på hvilke vikarer, der kommer til de bestilte vagter”, siger Anette Just.
”Hvordan de bruger det, har mere at gøre med personerne og behovene, for der er ikke den store forskel i mulighederne for den enkelte bestiller”, siger hun.
Københavns Kommune